Týden 09.-13.11.2020:
Distanční výuku na tento týden, pro předškoláky ze všech tříd , připravily pí. učitelky Eva Krásna a Monika Kramolišová.
Jazyková výchova:
- 11. listopadu má svátek Martin. Říká se, že by měl sv. Martin přijet na bílém koni. Vždy s napětím čekáme, jestli to tak skutečně bude.
Letos to vypadá nadějně a třeba se letos dočkáme. - A kdo vlastně ten svatý Martin byl? Martin se stal již jako patnáctiletý vojákem. Legenda říká, že jedné chladné temné noci uviděl Martin na ulici polonahého žebráka, který ho žádal o almužnu. Martin ale peníze neměl, a protože chtěl žebráka alespoň ochránit před chladem, rozetnul svůj vojenský plášť na dvě poloviny a jednu mu daroval. Následující noc se mu zjevil Kristus oblečený právě do této poloviny pláště. Sv. Martin je patronem vojáků, koní, jezdců, hus a vinařů a nejčastěji bývá zobrazován na koni s půlkou pláště a žebrákem.
Svátek svatého Martina byl spojován nejen s příchodem prvního sněhu, ale také s posvícením a ve vinařských oblastech pak tento den patřil oslavě nového vína. Na svátek svatého Martina nesměla na stole chybět nejen upečená Martinská husa, ale i svatomartinské pečivo-rohy, rohlíky nebo podkovy svatého Martina. 1 - Poslech – četba nebo vyprávění ,,Legenda o Sv. Martinovi
- Rozhovory: jaký byl Martin? Co si myslíš o jeho dobrém skutku? Dokážeš vysvětlit tyto vlastnosti (dobrosrdečný, statečný, skromný)?
PRANOSTIKY
- Artikulační cvičení:
Zkus vyslovit hlásku M, spoj rty pevně k sobě, pusinku
otevři, vyslov M, říkej rychle slabiky ma-me-mi-mo-
mu
,,Koník běží“ – klapot jazyka, špičkou od horního
patra
dechové cvičení: ,,Foukání do peříčka“
- Sluchová cvičení:
Jakou hláskou začíná Martinovo jméno?
Znáš nějaké kamarády, jejichž jméno začíná také na M?
Vymysli další slova na hlásku M.
Rozumová výchova:
- Víš, kdo prozradil Martina?
- Co je to ,,mašlovačka“ k čemu ji maminka nebo babička používá?
- Vyber správné možnosti:
Husa má na sobě…(srst, peří, šupiny)
Husa je…(šedivá, černá, bílá)
Husa má…(2nohy, 4nohy, 3nohy)
TV: zacvič si podle obrázku s říkankou
Dotykové vjemy – zavři oči, někdo se tě dotkne peříčkem
Kde tě šimrám? Říkej (nos, ruka, brada…)
Pracovní činnost:
- Postav komín z kostek
- Dokážeš to ze zavázanýma očima?
- Můžeš soutěžit s bratříčkem či sestřičkou
- Namaluj si nebo vystřihni obrázek koně
- Zkuste si s maminkou nebo babičkou upéct ,,SVATOMARTINSKÉ ROHLÍČKY“ viz.foto, recept najdeš v příloze.
Grafomotorická cvičení:
- Uvolnění zápěstí – kreslíme kouř z komína
- Kontrolujeme držení tužky
- Pracovní listy v příloze – ,,jednotažka“ + omalovánky Kůň
Hudební výchova:
- Vzpomeň si na písničku ,,Už Martin na bílém koni“ , zkus si ji zazpívat
- Zazpívej a vyťukej si písničku ,,Když jsem husy pásala“ (dřívka, pokličky, plastové hrnečky)
Už Martin na bílém koni
Když jsem husy pásala
Přílohy:
- Pro stažení všech příloh na tento týden klikněte – ZDE