Distanční výuka

Týden 09.-13.11.2020:

Distanční výuku na tento týden, pro předškoláky ze všech tříd , připravily pí. učitelky Eva Krásna a Monika Kramolišová.

Jazyková výchova:

  • 11. listopadu má svátek Martin. Říká se, že by měl sv. Martin přijet na bílém koni. Vždy s napětím čekáme, jestli to tak skutečně bude.
    Letos to vypadá nadějně a třeba se letos dočkáme.
  • A kdo vlastně ten svatý Martin byl?  Martin se stal již jako patnáctiletý vojákem. Legenda říká, že jedné chladné temné noci uviděl Martin na ulici polonahého žebráka, který ho žádal o almužnu. Martin ale peníze neměl, a protože chtěl žebráka alespoň ochránit před chladem, rozetnul svůj vojenský plášť na dvě poloviny a jednu mu daroval. Následující noc se mu zjevil Kristus oblečený právě do této poloviny pláště.  Sv. Martin je patronem vojáků, koní, jezdců, hus a vinařů a nejčastěji bývá zobrazován na koni s půlkou pláště a žebrákem.
    Svátek svatého Martina byl spojován nejen s příchodem prvního sněhu, ale také s posvícením a ve vinařských oblastech pak tento den patřil oslavě nového vína.  Na svátek svatého Martina nesměla na stole chybět nejen upečená Martinská husa, ale i svatomartinské pečivo-rohy, rohlíky nebo podkovy svatého Martina.  1
  • Poslech – četba nebo vyprávění ,,Legenda o Sv. Martinovi
  • ­Rozhovory: jaký byl Martin? Co si myslíš o jeho dobrém skutku? Dokážeš vysvětlit tyto vlastnosti (dobrosrdečný, statečný, skromný)?

PRANOSTIKY

  • Artikulační cvičení:
    Zkus vyslovit hlásku M, spoj rty pevně k sobě, pusinku
    otevři, vyslov M, říkej rychle slabiky ma-me-mi-mo-
    mu
    ,,Koník běží“ – klapot jazyka, špičkou od horního
    patra
    dechové cvičení: ,,Foukání do peříčka“
  • Sluchová cvičení:
    Jakou hláskou začíná Martinovo jméno?
    Znáš nějaké kamarády, jejichž jméno začíná také na M?
    Vymysli další slova na hlásku M.

Rozumová výchova:

  • Víš, kdo prozradil Martina?
  • Co je to ,,mašlovačka“ k čemu ji maminka nebo babička používá?
  • Vyber správné možnosti:
    Husa má na sobě…(srst, peří, šupiny)
    Husa je…(šedivá, černá, bílá)
    Husa má…(2nohy, 4nohy, 3nohy)

TV: zacvič si podle obrázku s říkankou

Dotykové vjemy – zavři oči, někdo se tě dotkne peříčkem
Kde tě šimrám? Říkej (nos, ruka, brada…)

Pracovní činnost:

  • Postav komín z kostek
  • Dokážeš to ze zavázanýma očima?
  • Můžeš soutěžit s bratříčkem či sestřičkou
  • Namaluj si nebo vystřihni obrázek koně

  • Zkuste si s maminkou nebo babičkou upéct ,,SVATOMARTINSKÉ ROHLÍČKY“ viz.foto, recept najdeš v příloze.

Grafomotorická cvičení:

  • Uvolnění zápěstí – kreslíme kouř z komína
  • Kontrolujeme držení tužky
  • Pracovní listy v příloze – ,,jednotažka“ + omalovánky Kůň

Hudební výchova:

  • Vzpomeň si na písničku ,,Už Martin na bílém koni“ , zkus si ji zazpívat
  • Zazpívej a vyťukej si písničku ,,Když jsem husy pásala“ (dřívka, pokličky, plastové hrnečky)

Už Martin na bílém koni
Když jsem husy pásala

Přílohy:

  • Pro stažení všech příloh na tento týden klikněte – ZDE