Týden 02.-06.11.2020:
Distanční výuku na tento týden, pro předškoláky ze všech tříd, připravila pí. učitelka Andrea Filáková.
Projektový týden na téma:
„O Kateřince a tlustém červeném svetru“.
Milé děti a rodiče, tentokrát Vás příběh zavede k holčičce Kateřince, která dostala červený svetr, který „kouše“. Věříme, že Vás četba tohoto legračního příběhu pobaví.
Aktivity týdne jsou převážně zaměřené na toto téma.
Jazyková chvilka:
četba pohádky
„O Kateřince a tlustém červeném svetru“, viz.příloha.
- rozbor textu a kladení otázek – např.: „Proč Kateřinka svetr odmítala? Může svetr kousat – co to znamená? Měla se Kateřinka zachovat jiným způsobem, jak by ses zachoval ty? Je možné uplést svetr ze špaget nebo z něčeho jiného než z vlny?“
Hádanka:
- co to znamená, když se řekne: „černá ovce?“,
- může se zateplit např.i dům, jakým způsobem a jaký to má význam?
Možné rozhovory na téma:
kdo nám dává vlnu, jak vlnu můžeme využít, jak se jmenuje samec a mládě od ovečky, co dělají lidé a zvířátka, aby jim nebylo zima, proměny podzimu- porovnání jaká byla příroda na začátku tohoto ročního období a jaká je teď, zbarvení a četnost listů na stromech, význam tlení listů, oblékaní na podzim – vhodné x nevhodné, druhy vlněného oblečení, co všechno máme doma z vlny?
Ukázka:
- urči protiklad ke slovu: studený, tenký, zdraví a jiné.
- vyjmenuj 3-5 slov na písmeno O, K, A, Č, S,
- co se přihodilo na obrázku, viz.příloha.
Budeme rádi, když strávíte tyto společné listopadové chvíle například nejen četbou, ale i vzájemným vyprávěním a častými rozhovory, například tak jako naši předkové při zpracování vlny, či jiných činnostech.
Tělesná výchova:
- vycházka po okolí – sběr hub a poznávaní jejich druhů,
- slalom mezi stromy, pařezy, či kameny,
- přeskoky a podlézání překážek v přírodě,
- jóga – cvičební sestava: “pozdav Slunci“.
Pracovní činnosti:
- motání klubíčka vlny / legrácka: obmotání předmětu, židle, apod.
- „Veselá ponožka“ – výroba ponožkového panáčka/strašidýlka z vlny, knoflíků, stužek, vlny, či jiného materiálu dle fantazie,
- pletení, háčkování – zkuste s maminkou, babičkou uháčkovat jednoduchý řetízek, ukázat si jehlice, háček, druhy vlny a společně zavzpomínat na generaci, která chodila v ručně vyráběném oblečení. Možná najdete nějaký „poklad“ i u Vás ve ve skříni.:-)
(Přineste nám Vaše výtvory, či objevy do školky 🙂 ).
-vaření:
- oblíbené špagety – za pomoci dospělého si uvařte špagetové jídlo, pozorujte, jak se mění struktura před uvařením, během něho a při servírování,
- příprava pletýnek – recept viz.příloha.
Grafomotrické cvičení:
- „Babička pletařka“ – viz.příloha,
- „Rozděl kočkám klubíčka“ – viz.příloha,
- nauka – adresa bydliště,
- opakování – podpis svého jména.
Výtvarná výchova:
„Veselá Ovečka“
- vystřižení tvaru těla, hlavy a uší z papíru, jejich vybarvení, nalepení vlny na tělo, nožičky z provázku. Lze vybrat variantu na pověšení, či zapíchnutí do květináče,
- pomůcky: nůžky, čtvrtka, pastelky, lepidlo, vlna, provázek, špejle.
„Podzimní svetr“
- na vystřižený tvar svetru lepení vlny dle fantazie
- pomůcky: čtvrtka, štětec, vlna, příze,
„Kateřinčin špagetový svetr“
- volná kresba podle četby příběhu.
Hudební výchova:
Nauka a poslech:
- „Pásla ovečky“ – známý taneček v kroužku, který si můžete zatancovat s maminkou,či tatínkem.
- „Stojí, stojí bedla“
Předmatematická výchova:
- urči počet klubíček do deseti, odebírej a přidávej – méně x více x stejne,
- rozlišení výrazu: malé x menší x nejmenší / menší než x větší než.
Pro zpestření pohádka:
Přílohy:
- Pro stažení všech příloh na tento týden klikněte – ZDE